Skip to Content

«ДЕРЖАВНА СЛУЖБА – ЦЕ МОДНО, ПРИВАБЛИВО, ПЕРСПЕКТИВНО»

«ДЕРЖАВНА СЛУЖБА – ЦЕ МОДНО, ПРИВАБЛИВО, ПЕРСПЕКТИВНО»

 

За результатами ІІІ туру щорічного Всеукраїнського конкурсу

«Кращий державний службовець» Павло Перепічка

посів перше місце в номінації «Кращий керівник».

Одинадцятий рік він працює в контрольно-ревізійному

управлінні в Чернівецькій області й нині координує роботу

підрозділів зі здійснення  державних фінансових аудитів

місцевих бюджетів, бюджетних програм, бюджетних установ і

суб’єктів господарювання державного та комунального

секторів економіки, відділів інспектування в бюджетній сфері,

а також відділу організаційної роботи.

 

 

1. Завершився конкурс. Що ви відчуваєте, здобувши перемогу? Чи немає у Вас відчуття внутрішньої спустошеності, як у кінці довгого і виснажливого шляху? Це завершення чи початок нового?

Сам конкурс для нас, усіх його учасників, закінчився ще в жовтні, коли проводився третій тур змагань. Саме в цей період напруження сягало найвищої точки.

Згідно з умовами конкурсу  протягом короткого часу (не більше 5 хвилин) необхідно було розкрити зміст своєї творчої роботи так, щоб переконати комісію в обґрунтованості висновків та  переконливо розкрити своє бачення проблематики. Тема моєї роботи перегукувалася з темою іншого проекту, в якому я особисто був задіяний – Польсько-українського пілотного проекту запровадження внутрішнього аудиту на регіональному рівні. Робота щодо цього проекту велася нами впродовж майже 5 місяців, а презентація його результатів за цікавим збігом обставин була призначена на той же день, коли підбивалися підсумки конкурсу "Кращий державний службовець". Приємно, що презентація на міжнародній конференції результатів і цього проекту також отримала високу оцінку.

Повертаючись до завдань Конкурсу, слід відзначити, що не менш вимогливими та цікавими були завдання з презентації державного службовця та органу, у якому він працює. Додали гостроти і складені організаторами психологічні завдання та ділові ігри, в яких необхідно було проявити навички командної взаємодії при вирішенні поставлених завдань.

Словом, Конкурс дійсно вимагав максимальної віддачі сил та здібностей. Попри це, я особисто якоїсь виснаженості не відчуваю. Можливо, причина тут у специфіці моєї основної діяльності – робота в КРУ постійно проходить у такому ж темпі. На вирішення важливих завдань тут нерідко відводяться лічені дні, а часто і декілька годин. Крім того, паралельно я навчаюсь у магістратурі державного управління в Буковинській фінансовій академії. Так що до напруження нам не звикати.

Для мене Конкурс і не завершення, і не початок чогось нового. Це важливий етап, за яким, сподіваюсь, слідують інші, не менш важливі для мене особисто щаблини.

 2. Чому саме державна служба? Це Ваша мрія, чи Ви потрапили на державну службу випадково?

На державну службу я потрапив у 1999 році відразу після завершення вищого навчального закладу, оскільки навчався за направленням від контрольно-ревізійного управління в Чернівецькій області. 

КРУ – це звучало авторитетно, тому своєю роботою я намагався підтримувати цей авторитет. Тут я змінив вісім посад, пройшовши шлях від контролера-ревізора до заступника начальника управління. Я і гадки не мав, що доля настільки тісно пов'яже мене з контрольно-ревізійною службою, однак робота ця виявилася дійсно дуже цікавою, а професійне та кар'єрне зростання заохотили до того, щоб залишитися на цій службі.

 3. Яким Ви були до конкурсу і яким стали після? Чи щось змінилося в Вас за період змагань?

Як певно і  було задумано організаторами, Конкурс став серйозним засобом підвищення рівня знань та вмінь державних службовців, які  взяли у ньому участь. На мою думку, в даний час це однин з найефективніших заходів у системі підвищення кваліфікації держслужбовців.

Мені особисто конкурс, серед іншого, дав можливість поглибити знання тонкощів психології спілкування, в тому числі з конфліктними людьми, набути нових навичок складання презентацій, ближче познайомитися із новітньою історією розвитку державного фінансового контролю економічно розвинутих країн світу і загалом оновити знання з питань державного управління. Для себе я оцінюю участь у конкурсі як дуже корисну. 

 4. Чи відкрили Ви якусь нову грань державної служби за цей період?

Певне відкриття у цьому плані дійсно мало місце. Пов'язане воно було із майстер-класом з питань комунікацій, що проходив під час ІІІ туру Конкурсу.

Сучасні технології комунікацій та подачі інформації, які широко застосовуються у великому бізнесі, сьогодні починають залучатися і  в державному управлінні. Ці технології зародилися на заході і початковою метою мали створення попиту на продукцію шляхом цільового впливу на аудиторію.

Використання цих технологій державною дає можливість показати, що державна служба – це модно, це привабливо, це перспективно. А це не лише створює яскравий та привабливий імідж держслужби, а й дозволяє залучати до неї більше перспективної, талановитої молоді.

 5. Який етап та яке випробування були для Вас найскладнішими? Який вид змагань  був найцікавішим? Хто Вас найбільше надихав і підтримував під час конкурсу?

Найскладнішими, а тому, мабуть, і найцікавішими були завдання із захисту творчої роботи та презентації конкурсанта. Складність полягала у часових обмеженнях виступу – до 5 хвилин, у які необхідно було сконцентрувати найголовніше. Матеріал був такий різноплановий і сказати хотілося настільки багато, що виступи доводилося по декілька раз переглядати, відмовляючись від раніше продуманих, але все ж таки менш важливих блоків.

За умовами конкурсу оцінювалися логічність подання матеріалу, оперування аргументами, вміння поєднувати теоретичні та практичні аспекти, культура мовлення та інші здібності. Все це необхідно було продемонструвати впродовж декількох хвилин.

 6. До чиновників ставляться по-різному. Яка думка про державних службовців є хибною і які  риси чиновників Ви б хотіли змінити?

Найперше, що потребує реальних змін, – це ставлення до пересічної людини з боку державного службовця будь-якого рангу. Принцип пріоритету прав людини і громадянина має знаходити у державній службі реальне втілення.

Коли кожен громадянин, що стикається з державним службовцем,  дійсно відчує наявність  такого пріоритету, тоді і ставлення до чиновників зміниться.

 7. Зараз багато говорять про кадрову політику. Які люди і якого віку повинні, на Вашу думку, прийти на державну службу?

Державній службі потрібні професіонали, фахівці своєї справи із стійкими моральними принципами, державний службовець має бути політично нейтральним. Безумовно, що держслужбі вкрай потрібні досвідчені працівники, які досконало знають свою справу. Потрібні і молоді талановиті фахівці, які не бояться змінювати, удосконалювати існуючу систему, бо вона таки потребує змін. Однак, щоб залучити та утримати і перших, і других, необхідно забезпечити їм належну матеріальну та моральну зацікавленість.

8. Хто із конкурсантів Вас здивував або приємно вразив? Якби Ви були членом журі, кому б Ви віддали перевагу?

У конкурсі брало участь надзвичайно багато цікавих особистостей, багато з яких так само варті звання переможця. Певно, лише якісь соті балів під час підрахунку визначили склад лауреатів конкурсу.

Не претендуючи на роль члена журі, можу сказати, що особисто мені у виступах конкурсантів у категорії "Керівники" особливо запам'яталася яскравість образів, змальованих начальником відділу Козівської райдержадміністрації Тернопільської області Іваницькою М.М., змістовність викладення питання розвитку аудиту ефективності заступником Директора департаменту ГоловКРУ Нікіфоровою І.І. та завзятість фахівця своєї справи у виступі начальника управління Міністерства України у справах сім'ї молоді та спорту Струмінської А.І.

 7. Серед державних службовців є багато неординарних людей: колекціонерів, любителів мистецтва тощо. А чим захоплюєтесь Ви?

Хобі дійсно відіграє важливу роль у житті людини, у тому числі і державного службовця. Це ніби інший вимір, у якому ти заряджаєшся необхідною  життєвою енергією.

За роки роботи на державній службі я захоплювався спортивними танцями, яких почав навчатися ще в студентські роки. Трохи згодом місце цього захоплення зайняв рукопашний бій. Мені пощастило познайомитися з унікальною системою пластичного бою УНІБОС, розробленою нашим колишнім співвітчизником кримчанином Александром Медвєдєвим.

На жаль, в останні місяці катастрофічно не вистачає часу, і я лише мрію повернутися до цих захоплень.

 9. Кажуть, що державна служба –  це сфера, де немає підґрунтя для творчості, де звикли до штампів і шаблонів. Чи поділяєте Ви таку думку?

Таке твердження викликає у мене відверту посмішку. Мій особистий досвід переконує у цілком протилежному – творчість, ініціативність та вміння критично дивитися на практику, що склалася, є надзвичайно важливими для будь-якого державного службовця. Саме ці риси є запорукою успішності державного службовця і попит саме на таких працівників є сьогодні дуже високим.

Шкода лише, що зараз у боротьбі за таких працівників державна служба значно програє приватному сектору, оскільки часто не може запропонувати їм гідної оплати їх праці. Залишається лише заохочувати їх кар’єрним просуванням та цікавою роботою.

 10.Чи вплине Ваша перемога в конкурсі на подальшу Вашу діяльність?

Про це можна буде сказати трохи згодом. Як то кажуть – "час покаже".

Мене приваблює все нове, я люблю вчитися, ненавиджу рутинну працю, і дотримуюся тієї думки, що все, що відбувається в житті, –   на краще.

 11. Якщо у Вас виникають складні ситуації, де Ви черпаєте мудрість: шукаєте приклади та поради в книгах, звертаєтесь за порадами до більш досвідчених людей чи намагаєтесь розібратися в усьому самотужки?

У дійсно складних ситуаціях я, в першу чергу, намагаюся вибудувати правильне внутрішнє ставлення до ситуації, його, так би мовити, духовне бачення. У цьому допомагають джерела одвічної мудрості – насамперед Святе писання. Жодна ситуація в житті не складається випадково, усе має певну "вищу" причину, намагатися зрозуміти її дуже важливо.

А щодо конкретних дій, то навіть Святе писання стверджує: "Ламаються задуми через браку поради, при численності ж радників сповняться" (Провісті 15:22). Тому передумова правильного рішення – всебічна оцінка ситуації та збір максимальної кількості думок, в першу чергу фахівців. Поряд з цим, і без того, щоб самому розібратися в ситуації, обійтися не можна. Бо як визначити правильне, якщо сам не орієнтуєшся в матеріалі?

 12.Зараз наша Україна відстає від багатьох країн Європи. Як Ви думаєте, чому? Що нам заважає стати успішними й щасливими?

Дійсно, потрібно ще багато зробити, щоб збудувати економіку західноєвропейського взірця.

Але на цьому шляху ми маємо суттєві переваги. Ми маємо можливість вчитися на чужих помилках та користуватися найкращим досвідом розв'язання проблем. У той же час на цьому шляху необхідна послідовність, іноді непопулярна. Потрібна послідовна державна інноваційна політика, потрібне професійне використання усього того позитивного, що ми маємо.

Наша проблема в тому, що ми хочемо мати той же рівень життя, що і за кордоном, а працювати так же інтенсивно та напружено хочемо не завжди. Щоб жити у теплому і гарному домі, його ще треба збудувати, витративши значні ресурси. За один день це не робиться.

 13. Зараз новий етап Вашого життя. Як зустріли земляки та колеги звістку про Вашу перемогу? Поділіться з читачами своїми найближчими та перспективними планами?

Звичайно, і земляки, і колеги по роботі радо зустріли звістку про цю перемогу. Адже це престиж не лише мій особисто, але й відзнака ГоловКРУ України та Чернівецької області.

Дуже приємно, що Чернівецька область отримала у Конкурсі дві винагороди. Крім мене, у номінації "Кращий спеціаліст" друге місце посіла головний спеціаліст Управління внутрішньої політики Чернівецької ОДА Марина Купчанко. Сподіваюся, що наш край і в наступні роки радуватиме відзнаками в цьому престижному конкурсі.

А щодо мене, то серед найближчих планів у мене  - здобуття ступеня магістра державної служби, з цією метою цього року я вступив до Буковинської державної фінансової академії. Все життя - це безперервне навчання. Більше того, сьогодні неодноразове повернення людини в тій чи іншій формі до освітнього процесу стає необхідною умовою для здійснення кваліфікованої професійної діяльності. Отже, триває життя, триває і навчання.

 

 

Матеріал підготовлено

Ганною Дудкою

Коментарі

Аватар користувача Надія Мар'янчук

 Перепічка - керівник КРУ в

 Перепічка - керівник КРУ в Чернівецькій області

Голова облдержадміністрації Михайло Папієв під час засідання колегії обласної державної адміністрації представив нового керівника (виконувача обов’язків) Контрольного-ревізійного управління в області Павла Перепічку. До призначення на посаду в.о. начальника Контрольно-ревізійного управління в Чернівецькій області Павло Перепічка обіймав посаду заступника начальника КРУ в Чернівецькій області.

http://oda.cv.ua/index.php?option=com_content&task=view&id=10852&Itemid=1



Отдых с детьми на море, Крым, Севастополь, Любимовка.