Skip to Content

Щорічний Всеукраїнський конкурс «Кращий державний службовець»

Мотренко Тимофій

Всеукраїнський конкурс «Кращий державний службовець» (надалі – Конкурс) проводиться щороку з лютого по жовтень починаючи з 2008 року, який організовує Головне управління державної служби України, на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2007 року №1152 «Про проведення щорічного Всеукраїнського конкурсу «Кращий державний службовець»».

Початково Конкурс розглядався в сенсі як форма самоосвіти. Оскільки, як висловив Тимофій Мотренко: «Немає кращої форми самоосвіти, ніж внутрішній стимул», маючи на увазі не грошовий вимір, а амбіцію.

Наскільки такий Конкурс важливий для самих представників державної служби відзначив його ідейний засновник – в.о. начальника Управління державної служби Головдержслужби України в м.Києві Григорій Романюк, який висловив наступне: «Четвертий рік поспіль ми робимо це свято для держпрацівників, і це стало вже доброю традицією, конкурс піднімає престиж держслужби, заохочує та стимулює працівників у цій сфері до виконання своїх службових обов’язків на високому професійному рівні. І результати вже є – це проявлена активність, заінтересованність працівників».

Романюк Григорій

Метою Конкурсу є комплексне підвищення кваліфікації державних службовців, а також підтримка професіоналів у сфері державного управління, поширення досвіду їх діяльності, виховання на їх прикладі молодих спеціалістів, покращення якості надання послуг громадянам, підвищення ролі та популяризації професії державного службовця, формування позитивної суспільної думки щодо престижу державної служби, а також зростання професіоналізму, відкритості, інституційної спроможності державної служби, підвищення її авторитету шляхом узагальнення досвіду роботи кращих державних службовців.

Цей Конкурс є надійним інструментом реалізації новітнього напряму системи підвищення кваліфікації державних службовців, стимулом до пошуку та підтримки висококваліфікованих державних службовців України, залучення молоді до проходження державної служби, створення корпоративної культури у колективах державних службовців, позитивного іміджу державного службовця та державної служби.

Для державного службовця Конкурс дає можливість проявити свої найкращі фахові і моральні якості. Повсякденна праця на державній службі – складна і відповідальна. Від зусиль кожного управлінця та спеціаліста значною мірою залежить авторитет влади, чіткість і прозорість функціонування складного державного механізму, який повинен гнучко реагувати на запити суспільства, забезпечувати створення умов для досягнення високих стандартів життя громадян столиці.

Учасники конкурсу можуть довести що вони є фахівцями, які прийшли на службу державі за покликанням, вони відповідають високим сучасним вимогам і критеріям, є духовно багатими й високоосвіченими людьми, які віддано працюють на благо Українського народу.

До основних завдань Конкурсу належать наступні:

- виявлення та заохочення найбільш професійно підготовлених державних службовців, які успішно та ініціативно виконують службові обов’язки, мають організаторські здібності, що ґрунтуються на сучасних знаннях;

- удосконалення знань і професійного рівня державних службовців;

- створення умов для кар’єрного зростання державних службовців;

- залучення висококваліфікованих фахівців, зокрема молоді, до роботи в центральних та місцевих органах виконавчої влади;

- сприяння підвищенню ефективності роботи з надання адміністративних послуг громадянам;

- вплив на формування суспільної думки щодо престижу державної служби, залучення високопрофесійних управлінців до роботи в органах виконавчої влади;

- виховання у державних службовців почуття шанобливого ставлення до своєї професії, основних принципів державної служби.

Щороку зростає кількість державних службовців, які підвищують свою кваліфікацію враховуючи постійне перебування учасників Конкурсу в заходах Комплексної програми підвищення кваліфікації шляхом самоосвіти, зокрема, у 2010 році під час Конкурсу підвищили кваліфікацію 12261 державних службовців центральних та місцевих органів виконавчої влади, інших державних органів, що на 25,4% більше ніж у 2009 році (у 2009 році – 9778 осіб) та на 159,4% більше ніж у 2008 році (у 2008 році – 4726 осіб).

Оболенський ОлексійДо членів Організаційного комітету, експертів та професорського-викладацького складу залучені представники Головного управління державної служби України України, члени Уряду, Міністерств та державних органів, професорсько-викладацький склад Національної академії державного управління при Президентові України та Академії муніципального управління.

Для проведення Конкурсу прийнято рід нормативних документів, зокрема, постанова Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2008 року №1136, наказ Головного управління державної служби України від 23.02.2010 року №49, яким затверджено Методичні рекомендації щодо організації підвищення кваліфікації державних службовців у рамках щорічного Всеукраїнського конкурсу «Кращий державний службовець», постанову Кабінету Міністрів України від 7 липня 2010 року №564 «Про затвердження Положення про систему підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування».

Головним управлінням державної служби України разом з Академією муніципального управління було розроблено Комплексну програму підвищення кваліфікації державних службовців – учасників Конкурсу, яка включила в себе певні види самоосвіти державних службовців.

Для учасників І туру:

- тестові завдання в частині знання Конституції України та законодавства про державну службу;

- орієнтовний перелік видів ділових документів, рекомендованих для складання учасниками Конкурсу;

- орієнтовний перелік завдань з володіння учасниками Конкурсу персональним комп’ютером.

Для учасників ІІ туру:

- запитання для співбесіди з питань державного управління;

- практичні завдання та тести з питань службової етики та етикету;

- теми публічних виступів з актуальних питань суспільно-політичного розвитку країни та реформування державного управління.

Для учасників ІІІ туру:

- теми досліджень з актуальних питань державно-управлінських відносин та рекомендації до їх захисту;

- рекомендації до презентації учасників Конкурсу.

 

При підготовці статті використано інформацію з наступних джерел:

1. http://kds.org.ua/taxonomy/term/8

2. http://www.cpk.org.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=46&Itemid=26

3. http://www.guds.gov.ua/sub/kiev/ua/publication/content/3276.htm?s216900905=uzowdlky

4. http://www.guds.gov.ua/sub/kiev/ua/publication/content/12797.htm?s216900905=98227c662e393a3ab93bc4c675b42e4d

5. Звіт про підсумки діяльності у 2009 році (Інформаційне видання Головного управління державної служби України) // http://www.guds.gov.ua/document/266291/zvit_2009.pdf.

6. Матеріали розширеного засідання Колегії (2 квітня 2009 року) під загальною редакцією Тимофія Мотренка (Інформаційне видання Головного управління державної служби України).

Коментарі

Аватар користувача Маріанна Гниденко

При підготовці до Конкурсу я

При підготовці до Конкурсу я натрапила на звернення першого переможця щорічного Всеукраїнського конкурсу «Кращий державний службовець» з категорії «Кращий керівник», директора Деснянського районного Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Олени Юріївни Шапран, і мене дуже приємно вражає те, наскільки гарно і влучно написано те, що думаю я і багато інших державних службовців. Я маю надію побачити і з нетерпінням чекаю дане звернення на сайті нашої Спільноти від самого автора, щоб усі небайдужі державні службовці це прочитали.)) Також хотілося б, щоб започатковане нею звернення стало доброю традицією звернень і наступних переможців Конкурсу, а також учасників, які здобули перемогу для себе, і які можуть поділитися своїми думками. 



Отдых с детьми на море, Крым, Севастополь, Любимовка.