Skip to Content

Дейниченко про оренду кордону

Напевно всі знають анекдот про газетне оголошення «Візьму в оренду шматок кордону метр на метр». Однак для міжнародних автоперевізників тривалий час він був реальністю. Зараз у це складно повірити, але протягом 5 років на українських кордонах оформлення вантажів здійснювалося в приватних терміналах, розташованих перед пунктами пропуску через держкордон, а митниця знаходилася не у власних приміщеннях, а орендувала площі у приватників, фактично захопили в'їзд. Природно, заїзд в такі термінали був обов'язковим і платним - з кожної «фури» знімали по $ 20 (плата за оформлення). Кожен рік на такій операції приватники тільки на пункті пропуску Дорохуськ-Ягодин «піднімали» кілька мільйонів доларів. Але головна проблема в тому, що власники терміналу диктували митникам свої умови під загрозою виселення - частина вантажівок примушував не оглядати. У 2008-м (з початком кризи) заїзд на термінал зробили необов'язковим (зараз оформляють безпосередньо на прикордонному переході), але є загроза, що незабаром можуть повернутися до колишньої схеми – є відповідний законопроект

http://kds.org.ua/presentation/dejnichenko-vf-lyustratsiya-permanentnaya-kontseptsiya

 

0
Ваш голос: Ні

Коментарі

Аватар користувача Дейниченко Володимир

Ілюстрація

Ілюстрація http://www.inmagine.com/

Ініціативи митників можуть налякати імпортерів.

 Брокери, імпортери і дистриб'ютори імпортних товарів обурені законопроектом № 8130. Цей документ, автором якого є комуніст Євген Царьков, був зареєстрований у парламенті в середині лютого як альтернатива до редакції Митного кодексу, створеною робочою групою на чолі з Сергієм Тігіпком .

Експерти впевнені: під личиною спрощення митних процедур чиновники відомства збираються протягти через Верховну Раду збереження корупційних схем імпорту і посилення власних повноважень.

За що боролися

Імпортери не втомлюються нарікати на штучне завищення митної вартості товарів і невиправдані затримки транспорту на кордоні. Вони визнають, що найважче відбувається взаємодія бізнесу та митних служб у південних портах — побори беруть з кожного контейнера. Очевидно, що митниця потребує докорінних реформ. Ще в грудні уряд вирішив взяти ситуацію в свої руки. Робоча група на чолі з віце-прем'єром Тігіпком отримала завдання створити нову редакцію Митного кодексу.

Ідею спрощення митних процедур підтримав президент, до групи увійшли народні депутати, представники громадськості і самі митники. До кінця січня новий проект МК був розміщений на сайті профільного Комітету ВР. У ньому прописані обмеження щодо перевірок і встановлено чіткі терміни оформлення товарів з моменту подання документів. За оцінками експертів, ці норми дозволили б скоротити рівень корупції на митниці на 80-90%.

Але в середині лютого в Раді був зареєстрований законопроект № 8130, що нівелює ці ініціативи.

Сам собі режисер

Одна з найболючіших процедур — визначення митної вартості, на підставі якої розраховуються всі збори і платежі. Підприємці скаржаться: вартість необґрунтовано підвищується на підставі якоїсь внутрішньої бази митниці, хоча перелік документів для цього регулюється постановою Кабміну. У проекті Тігіпка пропонується підняти її на рівень закону, щоб у митників не було спокуси її інтерпретувати, а був лише обов'язок виконувати.

Але новий законопроект пропонує затверджувати такий перелік наказом ДМСУ. Замість ціни, зазначеної в контракті, пріоритетом для визначення митної вартості знову визначена база ДМСУ.

Документ спотворює також іншу новацію від групи Тігіпка — право в рамках постаудитконтролю проводити перевірку діяльності підприємств. У країнах Європи ця процедура передбачена як «батіг» до «пряника» спрощення митних процедур. Товар швидко оформляють на кордоні, але на шляху до дилера або продавця він може бути перевірений митною службою більш ретельно. Потім постачальника передають під нагляд податкових органів.

Але в ДМСУ вирішили проводити перевірки фінгоспдіяльності без попередження, а також збільшити їхній термін з 60 до 90 днів з правом продовження ще на 30 діб. Крім того, проект № 8130 дублює існуючу непрозору схему розподілу імпортерів на «чорних» і «білих». Спочатку всі записуються в потенційних «контрабандистів», які повинні «заробити» собі високе звання пільговика.

Визначення критеріїв для будь-яких видів режиму сприяння пропонується віддати ДМСУ. Тим часом група Тігіпка пропонує запровадити європейський принцип спрощення митних процедур для великих імпортерів і експортерів. В обмін на пільги вони відкривають свою бухгалтерію для перевіряльників і гарантують сплату податків спеціальними депозитами.

Постраждає споживач

Автори проекту № 8130 залишили без змін і колишні дельти штрафів: якщо у митника буде вибір — стягнути штраф у 100 або 200 неоподатковуваних податком мінімумів, він запропонує підприємцю сплатити 100 у скарбницю і 50 — у кишеню інспектору, погрожуючи випискою 200. А щонайбільша відповідальність митників за порушення законів обмежиться доганою або зауваженням за дисциплінарним статутом.

У віце-прем'єра стверджують: якщо такий закон ухвалять, здолати корупцію на митниці не вдасться. «Ми категорично не згодні з цим документом. На пряму лінію партії «Сильна Україна» та на сайт надходять повідомлення від підприємців, які обурені свавіллям митників, неофіційними платежами, які доходять до 7 тис. доларів за контейнер. Схоже, комуністи мають намір остаточно корумпувати митницю», — обурюється Олександра Кужель. А постраждає від цього, на її думку, насамперед споживач.

Думаю, всім все зрозуміло?... Моє шанування.  В. Дейниченко

Аватар користувача Дейниченко Володимир

"У кишенях працівників

"У кишенях працівників міліції, митниці, СБУ, представників регіональної влади осідають корупційні кошти": Геннадій Москаль оприлюднює нові документи, які викривають корупційні дії на Чернівецькій митниці. Правоохоронні органи наче води в рот набрали…

22.02.2012, 15:46

Народний депутат Геннадій Москаль вкотре звертається до Кабінету Міністрів, РНБО, Держмитслужби, СБУ та МВС України з проханням взятися нарешті за розслідування контрабандної діяльності суб’єктів підприємницької діяльності “Букпромсервіс”, “Вісбо” та “Грінтекс”, які зареєстровані в Чернівцях і здійснюють контрабандні перевезення з ліцензійних складів у с.Дорнешти (Румунія), а також Люблінського воєводства (Польща).

– В своєму зверненні я повідомляв, що в разі невжиття термінових заходів реагування, буду постійно інформувати громадськість про контрабандні оборудки, що відбуваються на Чернівецькій обласній митниці, – заявляє Г.Москаль. – Тому надаю для правоохоронців, що вперто не бажають бачити очевидні речі, а також для громадськості, нові документи.

1. Інвойс № 139 від 27.08.2011 року, в якому зазначається, що з ліцензійного складу с.Дорнешти (Румунія) на адресу ТОВ “Вісбо” було відправлено вантаж на суму 66 077,84 дол.США із зазначенням найменування товару – текстильні вироби. Чернівецька обласна митниця розмитнила вантаж по сфальшованому інвойсу із зазначенням товару – плити будівельні з гіпсу, покриті з двох сторін картоном. Сплата до бюджету України фактично мала бути 163,8 тис.грн, а реально сплачено – 9,4 тис. грн. Збитки державі складають 154 тис.грн.

2. Інвойс від 08.10.2011 року, виданий ліцензійним складом с.Дорнешти (Румунія) – вартість товару 73 476,00 дол.США, найменування – текстиль. Чернівецька обласна митниця розмитнила вантаж по сфальшованому інвойсу із зазначенням товару – вироби санітарно-технічні, стаціонарні з кам’яної кераміки. Необхідні платежі до державного бюджету мали складати 188,1 тис.грн, фактично сплачено – 20,6 тис. грн. Збитки державі – 165,5 тис.грн.

3. Інвойс, виданий 24.09.2011 року ліцензійним складом с.Дорнешти (Румунія), у якому вказано текстиль вартістю 55.212,65 дол.США. Розмитнено на Чернівецькій обласній митниці – вироби санітарно-технічні, стаціонарні з кам’яної кераміки. Необхідні платежі до державного бюджету мали б складати 141,4 тис.грн, фактично сплачено – 21 тис. грн. Збитки державі – 120 тис.грн.

З огляду на вищесказане, прошу терміново вжити відповідних заходів реагування, а саме: створити робочу групу, яка в рамках кримінальної справи (яку необхідно порушити за п.3 ст. 28 Кримінального Кодексу України), проведе зустрічні звірки між митницею Сирет (Румунія), ліцензійним складом с.Дорнешти, постачальником продукції та Чернівецькою обласною митницею. І припинити нарешті дію корупційної схеми, за якою в 2011 році в Україну масово поставлялися контрабандні товари.

Якщо цього не буде зроблено, я і в подальшому оприлюднюватиму матеріали власного депутатського розслідування, через які незахищені версти населення – пенсіонери, інваліди, діти війни, чорнобильці, афганці, для підтримки котрих у бюджеті постійно не вистачає коштів – переконаються, як у кишені працівників міліції, митниці, СБУ, представників регіональної влади осідають корупційні кошти.

Думаю, всім все зрозуміло?... Моє шанування.  В. Дейниченко

Аватар користувача Дейниченко Володимир

Екс-голова Держмитслужби

Екс-голова Держмитслужби Валерій Хорошковський вважає, що сприяння контрабанді - вигідний бізнес деяких чиновників. А в червні 2009-го попередній президент Віктор Ющенко заявляв, що недонадходження до бюджету від митниці складають 90-100 млрд грн. - Ця сума майже дорівнює доходам від оподаткування експортно-імпортних операцій у рекордному 2008 році. 

Новий глава Держмитслужби України Ігор Калетник називає трохи інші, але не менш вражаючі цифри: держбюджет через невірний позначення митної вартості та неправильної класифікації товарів в 2009 р. втратив 50-60 млрд грн. Таку різницю цифр опитані нами експерти пояснили тим, що решта 40-50 млрд грн. митні служби «гублять» на відвертій контрабанді - товари ввозяться зовсім без будь-якого оформлення та сплати зборів і мит.

Думаю, всім все зрозуміло?... Моє шанування.  В. Дейниченко



Отдых с детьми на море, Крым, Севастополь, Любимовка.