Skip to Content

Ще крок до ДЕСУВЕРИНІЗАЦІЇ ДЕРЖАВИ: МИТНИЦЯ В УПРАВЛІННІ ІНОЗЕМЦІВ. Свої держслужбовці НЕ ПОТРІБНІ! Навіть КРАЩІ!

Митниця в управлінні іноземців: не ми перші, не ми останні

Напевно, такої колосальної корупції, яка існує на українській митниці, нема в жодній іншій сфері.

Уряд відповідно до міжнародного досвіду має намір укласти угоду на два-три роки з однією з європейських компаній, якій передадуть українські митниці для спільного управління.

Тобто буде подвійне паралельне управління та спільний прозорий аудит.

До кінця тижня повинні бути оголошені тендер та критерії, за якими буде запрошена іноземна компанія.

Найбільш імовірний партнер - британська Crown Agents, яка працює з клієнтами в більш ніж ста країнах.

Її управлінські компетенції дозволяють їй керувати державними фінансами, вести гуманітарні та антикризові заходи, управляти банками та інвестиціями, займатися закупівлями, логістикою, продовольчою безпекою, спрощенням процедур торгівлі, працювати у сферах охорони здоров'я, ІТ-консалтингу і навчання.

Співпраця Crown Agents з українськими чиновниками триває понад десять років. Спеціалісти компанії надають консультації у різних галузях та проектах. Один з останніх - проект "Гармонізація системи державних закупівель в Україні із стандартами ЄС". Вартість проекту становить 4 млн євро.

Реформування митниць має всесвітні приклади: Латвія, Болгарія, Албанія, Індонезія, Південний Судан, Мозамбік. Спектр роботи експертів широкий - від початкових консультацій до повного управління всіма митними операціями.

В Україні така співпраця не означає повного управління іноземною компанією українською митницею. Мова йде насамперед про консультаційні послуги з побудови ефективного кадрового потенціалу, автоматизації, аналізу законодавчого забезпечення, моніторингу вантажів спеціальними групами.

Попередньо наголошувалося, що Кабмін хоче в порядку експерименту на першому етапі віддати в управління іноземній компанії тільки чотири з 25 митниць - Закарпатську, Львівську, Волинську та Чернівецьку.

Досвід Болгарії показав, що залучення іноземних експертів протягом 2002-2010 років збільшило надходження до бюджету на 80% або на 2 млрд євро. За три роки реформування латвійської митниці обсяг стягнутих податків і мит зріс на 90%.

За словами експертів, після проведення тендерних процедур пілотний проект можна запустити вже з січня 2016 року, а до квітня можна повністю реалізувати проект із залучення іноземців до спільного управління митницями.

  17 листопада 2015, Руслан Демчак, засновник корпорації UBG, заступник голови Ради федерації роботодавців Києва

* * *

 

0
Ваш голос: Ні

Коментарі

Аватар користувача Дейниченко Володимир

ОРЕНДА КОРДОНУ

Візьму в оренду шматок


Візьму в оренду шматок кордону метр на метр». Напевно всі знають анекдот про таке газетне оголошення. Однак для міжнародних автоперевізників тривалий час він був реальністю.

Зараз у це складно повірити, але протягом 5 років на українських кордонах оформлення вантажів здійснювалося в приватних терміналах, розташованих перед пунктами пропуску через держкордон, а митниця знаходилася не у власних приміщеннях, а орендувала площі у приватників, фактично захопили в'їзд. Природно, заїзд в такі термінали був обов'язковим і платним - з кожної «фури» знімали по $ 20 (плата за оформлення).

Кожен рік на такій операції приватники тільки на пункті пропуску Дорохуськ-Ягодин «піднімали» кілька мільйонів доларів. Але головна проблема в тому, що власники терміналу диктували митникам свої умови під загрозою виселення - частина вантажівок примушував не оглядати.

У 2008-м (з початком кризи) заїзд на термінал зробили необов'язковим (зараз оформляють безпосередньо на прикордонному переході), але є загроза, що незабаром можуть повернутися до колишньої схеми – є відповідний законопроект.

Думаю, всім все зрозуміло?... Моє шанування.  В. Дейниченко

Аватар користувача Дейниченко Володимир

5 ПРИЧИН МИТНИХ зловживань

Дейниченко про 5 причин корупції митників

Нд, 2012-03-04 13:00 — Дейниченко Володимир


5 ПРИЧИН МИТНИХ зловживань 

Інспектори, щоб зробити надбавку до зарплати в 2-3 тис. грн., Ставлять палиці в колеса бізнесу і вимагають хабарі 

1. Невірний підхід. Перед митницею ставлять завдання наповнити бюджет будь-якої ціною, тоді як в ЄС вони тільки контролюють дотримання норми законодавства. 

2. Високі збори. Розміри акцизів змушують бізнесменів занижувати вартість товарів. 

3. Застаріле законодавство. Існуючий кодекс не відповідає умовам роботи (наприклад, потрібно розмитнювати кожен CD-диск, не прописана робота електронного документообігу). 

4. Низькі зарплати інспекторів. На 2-3 тис. грн. в місяць прожити складно. 

5. Загальна деморалізація. Давати / брати хабарі не вважається чимось непристойним.

Думаю, всім все зрозуміло?... Моє шанування.  В. Дейниченко



Отдых с детьми на море, Крым, Севастополь, Любимовка.